Σκοπός του προγράμματος είναι να παρέχει γνώσεις και δεξιότητες στο σχεδιασμό, προγραμματισμό και τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών μονάδων, τη διασύνδεση των εκπαιδευτικών μονάδων και οργανισμών με τους κοινωνικούς θεσμούς, την οικονομική διαχείριση και τη διοίκηση ανθρωπίνων πόρων στους εν λόγω οργανισμούς.
Η Μοριοδοτούμενη Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις και εφόδια σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, προκειμένου ο εκπαιδευτικός, ο γονιός ή ο επαγγελματίας σχολικός ψυχολόγος να εντρυφήσει σε θέματα και πρακτικές που διευκολύνουν και βελτιώνουν τη διαχείριση μιας σχολικής τάξης. Εξετάζει βασικές έννοιες της σχολικής ψυχολογίας, το περιεχόμενο και τους σκοπούς της. Αναλύει τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του σχολικού ψυχολόγου, που αφορούν τη διάγνωση διαφόρων προβλημάτων που αναδύονται στο σχολικό πλαίσιο και τη συμβουλευτική υποστήριξη των παραγόντων που επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής τάξης. Επιπρόσθετα, αποτυπώνει και ερμηνεύει τις παιδικές διαταραχές συναισθήματος και τις δυσκολίες συμπεριφοράς. Εξετάζει περιπτώσεις μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες (π.χ. δυσλεξία) και Διαταραχές στο φάσμα του Αυτισμού, αλλά και το πολύ φλέγων ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού και τρόπων αντιμετώπισής του. Επιπρόσθετα, δίνει έμφαση σε τεχνικές διαχείρισης των κρίσεων στη σχολική κοινότητα, αλλά και στο ρόλο της διεπιστημονικής συνεργασίας.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
- Ορίζει το εννοιολογικό πλαίσιο της σχολικής ψυχολογίας.
- Περιγράφει τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του Σχολικού Ψυχολόγου.
- Αναγνωρίζει τις παιδικές διαταραχές συναισθήματος και τις δυσκολίες συμπεριφοράς.
- Γνωρίζει τα χαρακτηριστικά των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες και Διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού, αλλά και τρόπους μαθησιακής και κοινωνικής τους συμπερίληψης.
- Να αναγνωρίζει τις αιτίες και τις επιπτώσεις του σχολικού εκφοβισμού, αλλά και αποτελεσματικές πρακτικές αντιμετώπισής του.
- Εφαρμόζει τελεσφόρες τεχνικές διαχείρισης της ετερότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Ενθαρρυνθεί στη χρήση γόνιμων πρακτικών διαχείρισης της ετερότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Το σεμινάριο απευθύνεται:
- σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση,
- σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Στελέχη Εκπαίδευσης,
- σε όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν ως Σχολικοί Ψυχολόγοι σε Δομές Δια Βίου Μάθησης (Δ.ΙΕΚ, Δ.ΣΕΚ, ΕΠΑΣ, ΚΔΒΜ, ΣΔΕ),
- σε όσους εξετάζουν δυνατότητες σταδιοδρομίας σε θέσεις που αφορούν στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε εφήβους, νέους και ενήλικες, όπως πτυχιούχους ψυχολογίας ή Φ.Π.Ψ. με ειδίκευση στην Ψυχολογία ή την Παιδαγωγική, Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Παιδαγω-γικής, Κοινωνικής Εργασίας, Κοινωνιολογίας, Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Κοινωνικής Διοίκησης, Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Οικονομικών Επιστημών, Εκπαιδευτικούς και Εκπαιδευτές ενηλίκων,
- σε Επαγγελματίες Υγείας,
- σε Στελέχη Γραφείων Διασύνδεσης ή Κέντρων Υποστήριξης της Απασχόλησης.
- σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης,
- σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων,
- σε όσους επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν ή δραστηριοποιούνται ήδη στο χώρο της Σχολικής Ψυχολογίας,
- σε Γονείς,
- σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξή τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ΙΕΚ, ΚΔΒΜ, ΣΔΕ).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η παρακολούθηση του προγράμματος μοριοδοτείται στις εκάστοτε προκηρύξεις για εκπαιδευτικούς δημοσίων ΙΕΚ ή/και σχολών μαθητείας ΟΑΕΔ.
Με την ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος και την επιτυχή συμμετοχή στις εξετάσεις πιστοποίησης χορηγούνται:
- Βεβαίωση Παρακολούθησης επιμορφωτικού προγράμματος 400 ωρών με τίτλο: «Σχολική Ψυχολογία».
- Πιστοποιητικό της Vellum στη Σχολική Ψυχολογία.
- Συνοδευτικό έντυπο europass με ανάλυση των θεματικών ενοτήτων και του τρόπου υλοποίησης του προγράμματος, αποδίδοντας και τις ευρωπαϊκές πιστωτικές μονάδες ECVET.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 400 ώρες
BINTEO: ΝΑΙ
ΑΠΟΔΟΣΗ ΜΟΝΑΔΩΝ ECVET: NAI
ΦΟΡΕΑΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ: ΕΛΚΕΔΙΜ ΚΔΒΜ2, ΚΩΔ. ΕΟΠΠΕΠ: 2000453
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ
ΦΟΡΕΑΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: VELLUM GLOBAL EDUCATIONAL SERVICES
Οι διδασκόμενες ενότητες είναι οι ακόλουθες:
- Ψυχική Υγεία και Σχολική Ψυχολογία-Καθήκοντα και Αρμοδιότητες Σχολικού Ψυχολόγου
- Παιδικές Διαταραχές Συναισθήματος και Δυσκολίες Συμπεριφοράς
- Σχολικός Εκφοβισμός, Στερεότυπα και Προκαταλήψεις
- Μαθησιακές Δυσκολίες: Διάγνωση και Αντιμετώπιση
- Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος: Διάγνωση, Σχολική και Κοινωνική Συμπερίληψη
- Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
- Ο Ρόλος της Διεπιστημονικής Συνεργασίας
Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα της Κυρίας Χριστίνας Κωφίδου:
Καθηγήτρια Φιλόλογος, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων.
Υποψήφια Διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.
Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη «Γνωστική και Κινητική Ανάπτυξη» του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη «Συστηματική Φιλοσοφία» του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Τελειόφοιτη Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην «Ειδική (Ενιαία) Εκπαίδευση) από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Κάτοχος Πτυχίου Κλασικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Κάτοχος Πτυχίου του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, Ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Μέντορας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας (ΕΚΠΑ).
Γνώση Αγγλικών, Γαλλικών, Ιταλικών, Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, Συστήματος γραφής και ανάγνωσης Braille.
Μέλος στο Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης του ΕΟΠΠΕΠ, στο Μητρώο Φιλολόγων για τη γλωσσική επιμέλεια των προγραμμάτων σπουδών, των οδηγών για τον εκπαιδευτικό και άλλου υλικού των υποέργων 1 και 9 της πράξης «Νέο Σχολείο (Σχολείο 21ου αιώνα) – Νέο Πρόγραμμα Σπουδών)» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο Μητρώο Εκπαιδευτών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών/ΕΛΚΕ, στο Μητρώο Εκπαιδευτών της Σχολής Δια Βίου Μάθησης του ΤΕΙ Κρήτης, στο Μητρώο του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Ελλάδας (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ), στο Μητρώο Εκπαιδευτών – Επιμορφωτών του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ), στο Μητρώο των εξωτερικών συνεργατών της Ελληνικής Εταιρίας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκη-σης (ΕΕΤΑΑ) Α.Ε., στο μητρώο επιμορφωτών των προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, βασικός παράγοντας για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του Αιγαιοπελαγίτικου χώρου», στο Μητρώο Επιστημονικών Συνεργατών του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ (Μ.Ε.Σ.ΙΝ.Ε.), στο Μητρώο Συνεργατών του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), στο Λογαριασμό για την Απασχόληση και την Επαγγελματική Κατάρτιση του ΟΑΕΔ (ΛΑΕΚ) και στο Μητρώο Συνεργατών του Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΚΕΠ).
Επαγγελματική εμπειρία σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, σε Σχολές Γονέων, Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, σε προγράμματα εκπαίδευσης αλλοδαπών, παλιννοστούντων και Ρομά, αλλά και σε διάφορα προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστήμια (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Α.Π.Θ., Ε.Κ.Π.Α., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας).
Εκδηλώστε το ενδιαφέρον σας συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα.
Course Features
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Duration 400 ώρες
- Skill level All levels
- Language English
- Students 0
- Assessments Yes